Ośrodek Rehabilitacyjno– Edukacyjno– Wychowawczy funkcjonuje w strukturach Stowarzyszenia  od 1998 roku, w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r., w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.

Celem zajęć jest wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną  w stopniu głębokim w wieku od 3 do 25 lat, rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz rozwijanie samodzielności w funkcjonowaniu w codziennym życiu, stosownie do  możliwości psychofizycznych,  indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz wieku.

Dla każdego wychowanka opracowuje się indywidualny program zajęć, zawierający w szczególności cele realizowanych zajęć, metody i formy pracy, zakres współpracy z rodzicami/ opiekunami prawnymi. Indywidualny program zajęć opracowuje prowadzący zajęcia nauczyciel/ oligofrenopedagog we współpracy z innymi specjalistami, na podstawie diagnozy oraz zaleceń zawartych w orzeczeniu poradni psychologiczno- pedagogicznej o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz obserwacji funkcjonowania wychowanka.

Nasi specjaliści pracują w oparciu o wiele metod i technik – są to między innymi:

  • niedyrektywna terapia zabawowa
  • warunkowanie instrumentalne
  • nauczanie funkcjonalne
  • SNOEZELEN – sala doświadczania świata
  • Muzykoterapia
  • terapia integracji sensorycznej
  • rehabilitacja ruchowa
  • metody oparte o kontakt z ciałem
    • zabawy paluszkowe
    • baraszkowanie
    • metoda Knillów – „Dotyk i komunikacja”
    • metoda W. Sherborne
    • terapia ręki
    • metoda malowania dziesięcioma palcami
    • metoda F. Affolter
  • metoda porannego kręgu
  • biblioterapia
Skip to content